🔹انقلاب اسلامی ؛آغاز عصر جدید

بسم الله الرحمن الرحیم
#یادداشت
#محمد_حسین_خانی
#یادداشت_140
#جلسه_378
#کلام_انقلابی
#جلسه_چهارم
#گزاره_نویسی

🔹انقلاب اسلامی ؛آغاز عصر جدید

آن روز که جهان میان شرق و غرب مادّی تقسیم شده بود و کسی گمان یک نهضت بزرگ دینی را نمیبُرد، انقلاب اسلامی ایران، با قدرت و شکوه پا به میدان نهاد؛ چهارچوب‌ها را شکست؛ کهنگی کلیشه‌ها را به رخ دنیا کشید؛ دین و دنیا را در کنار هم مطرح کرد و آغاز عصر جدیدی را اعلام نمود
(گام دوم)

🔹انبیاء الهی هر کدام شروع کننده یک عصر جدیدی در زمان خود بودند بعد از ظهور حضرت عیسی علیه السلام معادلات بشریت تغییر کرد واین تغییر مخصوص یک نبی نیست بلکه تمام انبیاء که برای بسط توحید آمدند پیام آور یک عصر جدیدی بودند.

❓عصر جدید چیست؟
عصر جدید یعنی محاسبات دنیا دستخوش تغییر شده پروتکل های جهانی تغییر کرده ویک نظام جدیدی در حال شکل گیری است
جبهه بندی ها دارد تغییر می کند

🔸عصر امام خمینی ره
به درستی که در پدید آوردن این عصر جدید نقش حضرت امام بسیار جدی است حضرت امام در شرایطی انقلاب کرد که اصلا کسی به انقلاب و سرنگونی یک حکومت قدرتمند و سابقه دار حتی فکر نمی کرد اما امام محکم ایستاد و این حرکت آغازگر یک حرکت اصلاحی در سطح جهان شد .
چیزی که میشل فکو تحت عنوان “ایران، روح یک جهان بی روح” تعبیر می کند.

🔹ویژگی های عصر جدید:

1️⃣گسترش اعتقادات و باور های دینی_مذهبی
اینکه انقلاب اسلامی در بسط توحید در دنیا تاثیر بسیاری داشته قابل انکار نیست و ادله فراوانی برای این ادعا می‌‌توان آورد .

2️⃣ تقریرجدید از انسان

انقلاب معنای انسان و جایگاه انسان را عوض کرد انقلاب بود که به همه جهان قدرت اراده مردم را نشان داد
اراده ای که با پشتوانه قدرت الهی حرکت بزرگی را رقم زد و تا الان ادامه دارد و این استعداد و سنت الهی را حضرت امام به ما نشان داد .
امام حقیقتا به مردم و اراه مردم اعتقاد داشت.

3️⃣عصر انکار قدرت های شرق و غرب و عصر خودباوری
بزرگترین هدیه ای که امام به بشریت داد این بود که به خودشان ایمان آوردند و خودباوری را با این انقلاب به تمام مستضعفین و آزادی خواهان نشان داد .
امام به مردم آزاده دنیا
هویت و جرات داد .

🔹 پیچ تاریخی

امروز دنیای‌ اسلام نیازمندی‌‌هایی‌ دارد. دنیای‌ اسلام امروز در یک مرحله‌ی‌ حسّاس تاریخی‌ دارد به سَر میبرد. اینهایی‌ که شما ملاحظه میکنید -آل‌سعود آن‌جوری، یمن آن‌جوری، عراق این‌جوری، سوریه آن‌جوری، مسائل مربوط به آمریکا، مسائل مربوط به رژیم صهیونیستی، کارهایی‌ که در منطقه میکنند، تصمیم‌هایی‌ که میگیرند، فشاری‌ که روی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ می‌‌آورند- یک مجموعه‌ی‌ کار است، یک هدفی‌ دارد دنبال میشود. در یک‌چنین شرایطی‌ که دنیای‌ اسلام درواقع از یک پیچ تاریخی‌ دارد عبور میکند، ما وظایفی‌ داریم، ما تکالیفی‌ داریم؛ هرکداممان به یک نحوی، نمیتوانیم غفلت کنیم از نیازهای‌ امروزِ دنیای‌ اسلام؛ در رأس این نیازها هم، نیازهای‌ جمهوری‌ اسلامی‌ است؛ چون جمهوری‌ اسلامی‌ میان‌دار این حادثه‌ی‌ عظیم است. بله، بازیگران بسیارند؛ کنندگان و کنشگران و فعّالان در دنیای‌ اسلام زیادند، از همه نوعش؛ امّا میان‌دار، جمهوری‌ اسلامی‌ است. مطمئنّاً اگر جمهوری‌ اسلامی‌ نبود، اگر امام بزرگوار نبود، اگر آن فریاد ملکوتی‌ متّکی‌ به سنّت‌های‌ الهی‌ در این کشور نبود، این حوادث در دنیای‌ اسلام نبود و استکبار بدون هیچ‌گونه مانعی‌ کار خودش را دنبال میکرد و هیچ احتیاجی‌ به این‌همه چالش هم نداشت، این همه مشکل هم برای‌ استکبار وجود نداشت.
(دیدار با مداحان و شاعران آئینی )

🔺متاسفانه ما هنوز خود را مخاطب جدی حضرت آقا قرار نداده ایم و هنوز مطالبات جدی ایشان را متوجه نیستیم .

🔹از دلالیل این ادعا می توان به تحرکت دشمن و طاغوت نگاه کرد حرص و ولعی که آمریکا و اسرائیل و جوامع اروپایی برای از بین بردن این مردم و منابع این کشور دارند بهترین گواه بر این ادعاست که ما معادلات را تغیییر دادیم
وخیلی از جوامع در حال الگو برداری از این حرکت هستند چیزی که موجودیت و بقاء حاکمان مستبد را به خطر می‌اندازد

0 0 رای ها
امتیازدهی به یادداشت
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها