ورود حوزوی به عملیات یا ورود عملیاتی به عملیات؟
#یادداشت
#روح_توحید_نفی_عبودیت_غیر_خدا
#درگیری_شعار_توحید_با_استکبار
#عقیل_رضانسب
#یادداشت_131
#جلسه_216
💠 ورود حوزوی به عملیات یا ورود عملیاتی به عملیات؟! (2)
☑️ #معرف_یادداشت: در یادداشت #جلسه_215 به این بحث پرداختم و می خواستم در ادامه این بحث را به رسالتی که سازه ای مثل #حلقه_اندیشه_کلامی در جهت نحوه اتصال حوزوی ما به صحنه عملیات بر عهده گرفته است، بپردازم که در این یادداشت به این بحث توجه می شود.
🔺اگر #تحلیل_پایه مواجه بودن با یک #خلأتئوریک برای پیشروی نهضت اسلامی به سمت آرمان خویش یعنی #تمدن_اسلامی باشد؛ سؤال بعدی نحوه پر شدن این خلأ است؛ حوزه علمیه خود را یک نهاد دانشی تعریف کرده است و از اثر یک پدیده مهم و مؤثر و کار راه انداز مثل اندیشه غافل شده است؛ اندیشه یعنی در یک موقفی ایستادن و آبگیری درست کردن که هم همه #تراث_دانشی در آن می ریزند، هم #تجربیات_اجتماعی فردی و اجتماعی؛ و هم تلاش های #مصلحان_اجتماعی ما قبل؛ هم وصل بودن همین الان به #عینیت_اجتماعی؛ هم درگیر شدن واقعی و مستقیم با #مسئله_های_واقعی_اجتماعی و در کار #حل_مسئله و #جاری_کردن اسلام رفتن؛ دانش های اسلامی علاوه بر اینکه محل تأمل است که آیا با خود دانش به تنهایی می شود این خلأ ها را پر کرد؛ اساساً در چنین افق های حل مسئله ای قرار نگرفته بودند و دانشمندان ما در چنین دردی زیست نکردند که بخواهند مسئله اول دانشی آن ها پر کردن #خلأتئوریک یک نهضت بزرگ اجتماعی اسلامی باشد، آن هم در وضعیتی که یک #تمدن_شیطانی بر جهان سلطه پیدا کرده است و با تمام وجود کمر بر دشمنی این انقلاب اسلامی الهی برداشته است.
🔺 #حلقه_اندیشه_کلامی در افق اندیشه بسته شده است، افقی که با توجه به توضیحات بالا بدون تنفس در این افق، بلکه زیستن در این افق و اهل این افق شدن؛ سودای #پشتیبانی_تئوریک از انقلاب اسلامی معلوم نیست چقدر مصیب باشد.
🏷 حلقه اندیشه کلامی قطعهای از دستگاه تعلیمی ـ تربیتی مورد نظر مؤسسه فتوت است که کارویژه آن #پرورش_اندیشه و عقلانیت اسلامی ـ انقلابی با محوریت مکتب امام و توسعۀ این اندیشه با مشارکت اعضای حلقه است. این حلقه به صورت یک کارگاه پژوهشی برگزار میشود و به دنبال #جوشش_اندیشه و دریافت رویکرد توحیدی توسط اعضای حلقه و شکلگیری شخصیت فکری ـ عقیدتی آنها بر این پایه میباشد.
حلقۀ اندیشۀ کلامی خود را موظف میداند که نگاه خویش را به #ذهن_جامعۀ_انقلابی ایران اسلامی بدوزد و دغدغه جوهری خویش را #معماری_ذهن_برتر اسلامی ـ انقلابی و تربیت اعتقادی مبتنی بر آن قرار دهد. این حلقه به دنبال آن است که تقریری توحیدی از مفاهیم زندگیساز حیات انقلابی به صورت متماسک(نظاموار)، انضمامی(عینیتگرا) و اصیل(قرآنی) ارائه نماید.
دفترک اول حلقه اندیشه کلامی (معرفی و تعهدات)
🔺 اگر #رسالت_حوزوی ما در این عصر پر کردن این #درد_بزرگی است که انقلاب خمینی که همان انقلاب رسول الله است را می آزارد؛ اگر قرار است ما حامل میراث انبیاء باشیم و میراث انبیاء هم فقط کتاب نیست بلکه به گفته امام میراث انبیاء به دست گرفتن حاکمیت الهیه است برای تحقق خلافت الهیه؛
🏷 إنّ مقتضى كون الفقهاء ورثة الأنبياء- و منهم رسول اللّه (صلّى اللّه عليه و آله و سلّم)، و سائر المرسلين الذين لهم الولاية العامّة على الخلق انتقال كلّ ما كان لهم إليهم، إلّا ما ثبت أنّه غير ممكن الانتقال، و لا شبهة في أنّ الولاية قابلة للانتقال، كالسلطنة التي كانت عند أهل الجور موروثة خلفاً عن سلف.
كتاب البيع (للإمام الخميني)، ج2، ص: 645
🔺 آن گاه باید بدانیم که تحقق #حاکمیت_الله صرفاً به رفتن در عملیات های اجرایی حکومتی نیست، بلکه وظیفه اصلی علماء این است که در ظرف موجود که ما حکومت الهی را تشکیل داده ایم، آن نرم افزارهای #زیست_الهی و #حیات_طیبه را از منابع اصلی دین تأمین کنند، تا حکومت الله را از ننگ اداره شدن با نرم افزارهایی که توسط #علوم_انسانی غربی شیطانی نجات دهند؛ علومی ذاتاً مسموم که با مبناهای مادی و الحادی و بی خدایی پایه ریزی شده است و خدا می داند این ننگ در روز قیامت بر پیشانی همه عالمانی که در عصر #جمهوری_اسلامی زندگی کرده اند و در این مسیر گامی بر نداشته اند، چسبیده خواهد بود.