بهترین مقوله برای برندسازی، #نوشتن مستمر است
#یادداشت
#روح_توحید_نفی_عبودیت_غیر_خدا
#حامد_خواجه
#یادداشت_53
#جلسه_229
⭕️ بهترین مقوله برای برندسازی، #نوشتن مستمر است
یکی از ثمرات یادداشت نوشتن مستمر، ایجاد یک ذهنیت اجتماعی از نویسنده است. این وجه یا ذهنیت حتی در بین جمع خودمان هم با مستمر نوشتن ایجاد میشود؛ چنانچه تا حدودی هم ایجاد شده است.
با این مستمرنویسی میتوانیم از خودمان تصویری شفاف و روشن ارائه کنیم؛ هم در جمع خودمان و همچنین با رشد و ارتقا یافتن سطح یادداشتها، در اجتماع. این مقوله که در بین تولیدکنندگان محتوا به برندسازی یا برندینگ معروف است، دارای ارزش بسیار زیادی است.
البته به خاطر هویت فردی که در فضای غرب وجود دارد تمرکز اصلی روی برندهای شخصی است و بیشتر تلاشها روی برند کردن یک شخص است.
امّا اگر همین برندسازی برای یک جمع مثلا ۳۰ نفره رخ بدهد، یعنی یک جمع ۳۰ نفره در باب یادداشتنویسی در مجامع عمومی معروف شوند و این جمع تمام اتفاقات جامعه را رصد کند؛ آنگاه هر کس قصد انجام دادن هر اقدامی را داشته باشد و احساس کند که از زیر ذره بین این جمع دست به قلم خواهد گذشت، دیگر به راحتی هر کاری را نمیکند، و به راحتی کسی جرئت چیزی گفتن یا نوشتن پیدا نمیکند، چرا که میداند اگر حرفی بزند از زیر تیغ نقد یک جمع ۳۰ نفره خواهد گذشت؛ البته این به معنای بسته شدن باب آزاداندیشی نیست؛ بلکه به معنای ارتقای سطح آزاداندیشی است که هر کس، هر چه به زبانش آمد را به عنوان تفکر و علم بیان نکند و بداند برای حرف زدن باید قواعد را رعایت کند و گرنه کسانی مچ او را خواهند گرفت.
و حال اگر کمی آرمانیتر فکر کنیم و این را یک هویت حوزوی بدانیم و در جامعه، حوزه با این هویت شناخته شود که اقدامی اگر صورت گیرد قطعا از دید حوزه بررسی و نقد خواهد شد.