مسمای جذاب اقتصاد مقاومتی برای طرح در فضای گفتمانی #انتخابات_1400

#يادداشت
#مقام_مردم
#عقيل_رضانسب
#يادداشت_178
#جلسه_275

💠 مسمای جذاب اقتصاد مقاومتی برای طرح در فضای گفتمانی #انتخابات_1400

🔺 برهه انتخابات همیشه برهه ای است که مردم مردم کردن گل می کند؛ حتی غیر مردمی ترین و ضد مردمی ترین جریان های برای اینکه بتوانند رأی مردم را بگیرند، شعار مردم مردم شان بلند می شود.
در انتخابات 1400 این امر شدید تر شده است، تقریباً همه جریان های موجود در کشور یک بار آن هم یک دوره 8 سال (حالا برخی ها 2 دوره 8 ساله) در این کشور دولت به دست گرفته اند؛ همه هم با همه نقاط قوتی که داشتند در پایان دوره شان کار را به جایی رساندند که مردم دقیقاً به جریان مقابل آن ها رأی داده اند؛ در این دوره مردم از همه جریان ها ناامید شده اند، لذا خطر اصلی در این دوره برای انقلاب مشارکت پایین است،

🔺 ایده اصلی اصلی آقا و طرح راهبردی ایشان برای این برهه از انقلاب با توجه به بیانه و شرح آن در 1 خرداد 98 نیز شکل گیری یک حرکت عمومی با محوریت جوانان متعهد بوده است، به عبارت روشن تر طرح رهبری برای پیشبرد انقلاب در این زمان «قیام مردم برای حل مشکلات کشور» است با توجه به توانمندی و آمادگی جوانان این طرح تبدیل می شود به «قیام جوانان برای حل مشکلات کشور»؛ سخن فتوت در این ایام با صحنه نیز همین بوده است که باید پای کار راه اندازی نهضت قیام جوانان برای پیشرفت بیاید؛

🔺 در فضای اقتصاد مقاومتی نیز آن چیزی که جوهره اقتصاد مقاومتی را تشکیل می دهد، «مردمی کردن اقتصاد» است، به عبارتی آن چیزی که اقتصاد مقاومتی را از اقتصاد لیبرالی و دولتی متمایز می کند، به میدان آوردن مردم برای حل مشکلات کشور است و نقش دولت هم این است که تسهیل گری کند و موانع را از سر راه مردم بردارد تا خودشان وارد عرصه حل مشکلات اقتصادی کشور شوند. حضرت آقا در نامگذاری سال نیز پاس گل را به جریان انقلابی داده است.

🔺 اقتصاد مردمی هم با طرح راهبردی آقا که «قیام مردم برای پیشرفت ایران» است همراه تر است، هم روح اقتصاد مقاومتی را با خود دارد، هم متناسب ترین سخن برای مقطع انتخابات است.

🔺 در مقطع انتخابات همیشه با مردم مردم کردن رأی گرفته می شود، مردم مردم کردنی که تا الان بوده است یا توسط جریان غربگرا بوده است که بیشتر روی آزادی ها تأکید داشته و سعی می کرده با تأکید روی اینکه جریان مقابل ما با محدودیت هایی که در فضای آزادی های متعدد برای شما درست می کند، شما را بدبخت خواهد کرد؛ دقیقاً شعار مقاومت همیشه بهترین کمک برای رأی آوری این جریان بوده است. یک مدل هم مردم مردم کردن در دولت نهم و دهم بوده است که بیشتر با پول پاشی و به همه به صورت مساوی همه چیز را دادن بوده است که اولاً هم ایده ای برای تحققش نداشتند و هم مردم اثراتش را با پوست و گوشت و استخوان در پایان دولت دهم درک کردند.

🔺 الان باید مردم مردم کردن را از لایه ترس از محدود کردن آزادی ها و ایجاد فشار اقتصادی با کله خر بازی و مقاومت مقاومت کردن؛ منتقل کنیم به درد حقیقی و واقعی مردم یعنی درد معیشت و اقتصاد؛ اگر دقیقاً در همین نقطه نیاز مردم؛ مردم مردم کنیم هم واقعی است و هم مردم بهتر می فهمند؛

🔺 اگر جریان انقلابی و مخصوصاً آقای رئیسی که خوشبختانه در شعار انتخاباتی خود بحث دولت مردمی را مطرح فرمودند، نقطه تأکید گفتمانی خود را #اقتصاد_مردمی قرار بدهند، و با عباراتی شبیه به عبارات زیر وارد عرصه انتخابات شود، امید به پیروزی گفتمان انقلاب در انتخابات پیش رو زیاد می شود:
🔷 ای مردم، هیچ دولتی نمی تواند مشکلات شما را حل کند، باید خود شما برای حل مشکلات خودتان قیام کنید، دولتی که من تشکیل می دهم دولتی خواهد بود که هم تسهیل گر حضور مردم در فضای اقتصاد خواهد بود و هم موانع فعالیت مردمی در اقتصاد را از سر راه آن ها برخواهد داشت؛ تا خود شما وارد صحنه شوید و مشکلات اقتصادی کشور را حل کنید.
🔷 ستون فقرات اقتصاد تولید است، دولت من تمام موانع را از سر راه تولید برخواهد داشت و با محوریت دادن به شرکت های تولیدی خُرد به تولید رونق خواهد داد و تسهیل می کند که خود مردم وارد حل کردن مشکلات اقتصادی کشور بشوند.
🔷 و جملاتی از این دست …

0 0 رای ها
امتیازدهی به یادداشت
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها