اقتصاد مردمی #روح_اقتصاد_مقاومتی
#يادداشت
#مقام_مردم
#عقيل_رضانسب
#يادداشت_179
#جلسه_276
💠اقتصاد مردمی #روح_اقتصاد_مقاومتی
🔺 در یادداشت قبل بعد از اینکه مشخص شد دال مرکزی و نقطه تمرکز آقا در این 8 سال بحث #اقتصاد_مقامتی بوده است، پیشنهاد شد که خود عنوان اقتصاد مقاومتی را به عنوان ظاهر و وجهه #گفتمان_انتخابات_1400 قرار ندهیم، بلکه #اقتصاد_مردمی که نقطه تمایز اقتصاد مقاومتی با سایر اقتصادها است را به عنوان وجهه بیانی و چیزی که در فضای گفتمانی #انتخابات_1400 مطرح می شود، انتخاب گردد.
🔺در تعریف اقتصاد مقاومتی عناصری مثل دانش بنیان، مردم بنیان، عدالت محور، درون زا، برون گرا، با رویکرد جهادی، پیشرو و … توسط آقا بیان شده است؛ در مباحثه ای با دوستان به این نتیجه رسیدیم که سه عنوان مردم بنیان، عدالت محور و با رویکرد جهادی نقاط تمایز اقتصاد مقاومتی از بقیه اقتصادها است، و در بین این سه مورد هم «مردم بنیان» بودن نقطه تمایز اصلی اقتصاد مقاومتی با بقیه اقتصاد ها است.
🔺با این ادبیات می شود «مردمی بودن» را به عنوان #روح_اقتصاد_مقاومتی ادعا کرد و اینچنین گفت که اگر اقتصاد مقاومتی دال مرکزی گفتمانی رهبری در تعامل با این دولت بوده است، و اگر برای انتخابات باید همین دال مرکزی را به صحنه بیاوریم، و اگر آنچنان که ما ادعا کردیم باید با عنوان #اقتصاد_مردمی وارد ادبیات انتخابات شود؛ یک الگوی مفهومی برای فهم بهتر جایگاه مردم در اقتصاد مقاومتی این است که مردم بنیان بودن روح اقتصاد مقاومتی است.
🔺این الگوی مفهومی را رهبری در نسبت با کل اندیشه اسلامی قبلا در مقاله ای با عنوان #روح_توحید_نفی_عبودیت_غیر_خدا خلق کرده بودند، و روح توحید را به عنوان اساس و مبنا و بلکه همه سخن دین این گرفته اند که اگر نفی عبودیت غیر خدا صورت بگیرد در واقع روح توحید محقق شده اشت؛ و برای تحقق روح و حقیقت توحید باید عبودیت هر غیر و ندّی نفی شود و عبودیت را هم در یک معنای توسعه یافته ای به هر نوع گوش فرمانی و اطاعت بی قید و شرط معنا کرده اند؛