ابعاد و زوایای مختلف برای طراحی پدیده نهضت گفت و گو

بسم الله الرحمن الرحیم

  • برای طراحی یک سازه در جهت پدیده نهضت گفت و گو باید ابعاد و زوایای مختلفی را در نظر گرفت تا بتوان یک طراحی دقیق و حرفه ای برای آن در نظر داشت. در طراحی باید به سوالات زیر پاسخ داد :
    • چرایی گفت و گو ؟
    •  چیستی گفت و گو ؟
    • چگونگی گفت و گو ؟
    • مخاطب گفت و گو ؟
    • محتوای گفت و گو ؟
    •  قالب گفت و گو ( دیالوگ یا مونولوگ یا … ) ؟
    • مکان گفت و گو ؟
    • زمان گفت و گو ؟
    •  روش گفت و گو ( اقناعی ، توجیهی ، جدلی و … ) ؟
    •  اهداف گفت و گو ؟ خروجی گفت و گو ؟
    •  نسبت گفت و گو با مفاهیم ارزشی مانند ازادی و جمهوریت و … ؟
    •  تجسدها و تعین های گفت و گو ؟
    • نمادهای گفت گو ؟
    • بسترهای گفت و گو ( مراد از بستر های گفت و گو انواع فضای های مجازی و حقیقی می باشد )؟
    • مجریان گفت و گو ( مراد از مجریان این است که در این طراحی چه کسی نقش مجری و راهبر پدیده گفت و گو در جامعه می شود ؟ حوزه ، حاکمیت ، مردم و یا … ) ؟
    • سازمان های مرتبط با گفت و گو ( یعنی چه سازمان و ارگان هایی، ایجاد پدیده گفت و گو در جامعه در سبد کاری آن ها قرار می گیرد ) ؟
    • نهاد های مردمی مرتبط با گفت و گو (  یعنی چه نهادهای مردمی، ایجاد پدیده گفت و گو در جامعه در سبد کاری آن ها قرار می گیرد ) ؟
  • این ها بخشی از مسئله هایی می باشد که برای طراحی یک سازه برای پدیده نهضت گفت و گو در جامعه باید به آن پاسخ داد و در یک طراحی حرفه ای و دقیق به آن ها نیاز داریم. البته که این ها فقط سوال هایی است که به صورت کلی درباره طراحی سازه گفت و گو جمع آوری شده است و الا بخشی دیگر از سوالات مختص به ویژگی های آن جمعی است که قرار است مجری و راهبر آن سازه باشند چرا که اقتضائات و شرایط ویژه آن جمع و گروه می تواند طراحی ما را دچار تغییر و تحول های جدی کند.
0 0 رای ها
امتیازدهی به یادداشت
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها