رونق یادداشت‌های روزانه

#یادداشت
#مشخصات_اسلام
#جلسه_312

#حامد_خواجه
#یادداشت_99

رونق یادداشت‌های روزانه

از علل کم رونق بودن یادداشت‌های روزانه می‌توان به نداشتن ورودی اشاره کرد. اینکه ندانیم از چه و کجا بنویسیم و به عبارت دیگر چشمه‌ي دورنی‌مان هنوز آنقدر مایه نگرفته است که بجوشد و بیرون بریزد. و خوب راهکار هم روشن و واضح است؛ اینکه ورودی را هم فعال کنیم و جنبه‌های تغذیه‌ای خود را تقویت کنیم. و البته این هم در نرم‌افزار حلقه تعبیه شده است و یا تعهدی که برای نیم‌ساعت مطالعه در خصوص موضوع مطرح شده در جلسه داده‌ایم این تغذیه هم تامین می‌شود و همچنین خود جلسه هم یک ورودی و منبع تغذیه مهم است که باید از آن استفاده ویژه برد و با آمادگی کامل برای دریافت نکات در جلسه حاضر شد و همانند یک صیاد که در کمین شکار خود است، با هوشیاری تمام در کمین شکار مطالب باشیم و البته یادداشت برداری از آن‌ها و حتی به مباحث ارائه شده توسط استاد بزرگوار اکتفا نشود و مطالب مباحثه‌‌ای دوستان هم نکات خوبی دارد. لذا ما فقط نیم‌ساعت ورودی و مطالعه نخواهیم داشت که بخواهیم به عنوان مانع‌تراشی برای نوشتن، از کم بود ورودی سخن بگوییم. در واقع سه برابر خروجی و تولیدی که توقع میرود-نیم‌ساعت یادداشت-، ورودی و تغذیه تعبیه شده است؛ البته به شرطی که با التفات در جلسه حاضر شویم و از نیم‌ساعت مطالعه بهره‌ کامل ببریم.
از راه‌کار‌هایی که می‌تواند رونق خوبی یادداشت‌های روزانه بدهد، راه اندازی چرخه و فرآیند مطالعه است. طراحی یک چرخه دقیق و ناظر به اهداف نرم‌افزار حلقه و معرفی آن به اعضا می‌تواند عضدی باشد برای چرخه نوشتن روزانه.
و همچنین تدابیری شکل گیرد برای ایجاد حالت «صیاد در کمین» برای اعضای حاضر در حلقه. و همچنین وظیفه‌ای که متوجه اعضای حلقه می‌باشد را در یادداشت بعدی باز خواهم کرد.
?

0 0 رای ها
امتیازدهی به یادداشت
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها