تقریر جلسه 358-14000915

#یادداشت
#حسین_علیمردانی
#مشخصات_اسلام
#جلسه_358
#تقریر
جلسه 358-14000915

?ربا(ادامه از قبل)
باید ظرفیت هایمان را بیشتر کشف کنیم. یعنی من طلبه خیلی می توانم بهینه تر زندگی بکنم. ولی فقه متأسفانه فقه راکد است. فقه ما از واقعیت های جامعه چندید دهلیز عقب است. فقه یعنی شریعت. شریعت یعنی راه.

فقه باید همین ها را بحث کند. حالا یک جایی نمی خواهد واجب بگوید، حداقل مستحب بگوید، من که می فهمم اجمالا ثواب دارد ولی وقتی فقیه می گوید فرق می کند.

فقیه را بدجور معرفی می کنند. اصلا اجتهاد این نیست. اجتهاد یعنی اینکه جرئت کند و بگوید که موبایل نخرید! البته حرام نیست. الان فقهای ما رزمنده نیستند، حافظ تراث هستند، فقیه باید خط مقدم راهیابی باشد، فقیه یعنی کسی که راهیابی می کند، فقیه باید به شدت شخصیت راهبردی داشته باشد، به شدت باید تسلط بر همه ی دین داشته باشد و توصیه کند که چه کار بکنیم.

الان حضرت آقا تنها مانده است. مثلا از ایشان درمورد ورزش بانوان می پرسند بعد ایشان فکر می کنند و پاسخ می دهند. فقه ما باید جلوتر از این حرف ها باشد، مثلا بگوید که بانوان باید ورزش بکنند و … .

الان این بحث ها جرئت می خواهد، به خصوص با این سیستمی که فقیه تربیت می کنیم که واقعا فقهای ما متدین هستند، این آدم متدین باید جرئت کند و بگوید که بروید و سینماها را پر کنید. اگر این اتفاق بیفتد، حضرت آقا با آسودگی رهبری می کند. ولی الان همه ی فشارها روی حضرت آقا است. الان خود حضرت آقا هم با احتیاط جلو می آید، اگر یک مقدار بیش از این ها شریعت ورزی کند خود ایشان لطمه می بیند.

دعوت اصلی بنده این است. دوستان به فکر یک زندگی مترقی برای خودشان باشند، بعد ببینند که جامعه چه می شود. بنده تضمین می دهم که اگر زندگی خودتان را درست کنید و رفقا دست به دست هم بدهند و زندگی خودشان را یک زندگی مترقی امروزی مؤمنانه و نورانی تبدیل بکنند و سبک زندگی مترقی درست کنند، مثلا می بینید حتی مشکلاتی که همسران شما دارند حل می شود و … .

0 0 رای ها
امتیازدهی به یادداشت
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها