تقریر جلسه 359-14000916

#یادداشت
#حسین_علیمردانی
#مشخصات_اسلام
#جلسه_359
#تقریر
جلسه 359-14000916

?مصائب مردم سالاری(ادامه از قبل)

خیلی از نکات جنبه های دفع دخل مقدری دارد. یعنی اصلا آفتی نیست ولی لازم است که یک سری نکاتی مطرح شود تا جلوی یک سری از آسیب ها گرفته شود. البته گاهی آسیب هایی هم دامن ما را گرفته است و بخاطر همین بعضی گفتگوها لازم می آید.

با توجه به موقف کلیدی که برای مردم سالاری در تفکر حضرت امام ره قائل هستیم، برای مردم سالاری احساس کرامت انسان ها خیلی مهم است و برای اینکه این احساس کرامت ایجاد شود، باید انسان ها را تکریم کرد. گاهی تکریم و برخورد کریمانه یک دسته از آسیب ها را با خود دارد.

انسان ها در محیط کریمانه که قرار می گیرند، گاهی استفاده های خوبی می کنند و گاهی گرفتار نخوت هایی می شوند که اگر در همچنین محیطی نبودند، گرفتار آن نخوت نمی شدند. بعضی ها چون در یک محیط تحقیرآمیزی بوده اند، زشتی هایشان بروز نکرده است، ولی در محیط های کریمانه که قرار می گیرند، آن تسویلات نفس و زشتی های روحی شان بروز می کند و خیلی آثار بدی می گذارد.

بعضی عزیزان که علی الظاهر انقلابی هستند و حرف های شاذی می زنند، گاهی از نزدیک که می بیند، یک روحیه ی قدرت طلبی در آن ها مشاهده می کنید، این را به عنوان قاعده ی کلی در ذهن ثبت نکنید، اما خیلی از این عزیزان را چون من از نزدیک با این ها کار کرده ام، از این ها تعجب می کردم!

همه مثل حاج قاسم نیستند، ایشان یک درد الهی داشت و جلودار هم بود. اگر کسی دیگری هم جلودار می بود، ایشان حرفی نداشتند اما به خاطر خدا جلو دار بودند. اما متأسفانه بعضی ها این روحیه را ندارند و دردشان چیز دیگر است. می خواهند رأس باشند و ریاست کنند! خیلی مراقب باشید که تکبر نکنید.

تکریم خیلی جدی است و شاید سریع نباید از آفاتش گفت، آن بحث تکریم هنوز خیلی چترش را باز نکرده است ولی این آفات هم واقعی است و باید تذکر داد. ما گاهی اوقات در محیط های کریمانه که قرار می گیریم، از خودمان ضعف های زیادی نشان می دهیم. باید حواسمان به این باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به یادداشت
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها