#تقریر جلسه361-14000921

#یادداشت
#حسین_علیمردانی
#مشخصات_اسلام
#جلسه_361
#تقریر
جلسه361-14000921

?14. [ضدیت با ضد عقل]

ما انتقاد به خودمان زیاد داریم ولی اینکه 40 سال را بدون خیانت به آرمانهای خودمان جلو آمدیم، به خاطر این است که عاقل بوده ایم و عاشق بوده ایم. هر دو این ها با هم بوده است. ما خیلی بی انضباط برخورد نکرده ایم. حتی سفارت آمریکا را هم بی انضباط نگرفتیم. جوان ها گرفتند. هرچند که خیلی حق داشتیم.

حضرت آقا می فرمایند که جهان اسلام تا موقعی که جهاد در سپهر اندیشه ی او زنده بود و در جایگاه مناسب خودش بود، عزیز بود. خطا خیلی داشتیم ولی عزیز بودیم.

مسیحیت زوم کردند و روی این فکر و فرهنگ جهاد اینقدر کار کردند به بهانه ی خشونت و … که مسلمان ها شروع کردند از خودشان دفاع کردن و گفتند که ما جنگ ابتدایی قائل نیستیم! حضرت آقا می فرماید که این شروع انفعال است. آن ضربه ها روی نخبگان ما مؤثر واقع شد. این انفعال به جایی رسید که با یک اسم اعظم خشونت، تمام بروزات را از شما می گرفتند.

خود این جامعه صلح طلب دماری از جامعه ی اسلامی درآوردند که آن سرش ناپیدا! همین هایی که طرفدار صلح بودند… . حضرت آقا تذکر می دهند که مراقب باشید و از هویت خودتان حراست کنید، آن تفکر جهاد بخشی از هویت شما بود ولی توانستند شما را به انفعال بیندازند.

الان حضرت اقا می فرمایندکه ما 40 سال را بدون خیانت به آرمان های خودمان سپری کرده ایم. بعد می گویندکه در برابر فشار وسوسه هایی که غیر قابل مقاومت به نظر می رسید، مقاومت کردیم. وسوسه یعنی فشار، فکری و فرهنگی است. فشارهای دیگر بعد از این ها است. کانون های متعدد خلق وسوسه علیه فکر و فرهنگ و حرکت انقلابی درست کرده اید، 200 سال است که روی این دارد کار می شود. حالا شما که می خواهید حرکت بکنید، این وسوسه ها اجازه نمی دهد. نمی گویم که حرکت ما اشکال ندارد. اما باید این را متوجه بودکه اگر حرکت من اشکال دارد، کل هیکل آمریکا اشکال است. به قول شهید مطهری می فرماید که این حقوق بشر برای ما است. آمریکا را اگر می خواهید بشناسید، ببینید که در ویتنام چه کرده است. این اصلا خلق اروپایی ها است. می فرماید که این ها یک قوم وحشی هستند. اینقدر که کثافت هست در کار این ها هیچ رغبتی برای آدم نمی ماند که از یک چیز این ها استفاده بکند. ایشان در این باره خیلی تند است. حالا حضرت آقا می فرماید که حداقل سخت کوشی را از این ها یاد بگیرید!
شهید مطهری می فرماید که انهم لاأیمان لهم، این ها کاملا مستکبر هستند و به هیچ تعهدی پایبند نیستند.

چه چیزی باعث می شود شما با اینکه دارید می بیند با اینکه سرتاپای وجود این را گند گرفته است، ولی زمانی که شما را تحقیر می کند، تو با او همراهی می کنید! این بخاطر استضعاف است. شما ببینید که چطور مستضعف شده اید که او دزدی می کند، اسمش دزدی نیست، تو یه مگس از روی شیرینی او برداری، دزد محسوب می شوی! چرا خودت هم قبول می کنید.

استکبار یعنی دروغ. استکبار یعنی کوچکی که می خواهد خود را بزرگ نشان بدهد، و چون تکوین اینطور نیست. استکبار یعنی یورش به تکوین و واقعیت. این یعنی برای اینکه مستکبر بخواهد عزیز باشد، شما باید تحقیر شوید. استکبار روی تحقیر تمرکز می کند و برای اینکه مطاوعه را بپذیرید و تحقیر شوید، استکبار مجبور است که از ارعاب استفاده کند، فلذا رویه شیطان یخوف اولیائه است. پس باید گفت به اندیشه ی شجاعت احتیاج داریم. این فقط در میدان جنگ نیست. در عرصه های فکری هم هست. حضرت آقا می فرماید که اگر خودباور نباشید، آزاداندیش نمی شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به یادداشت
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها