#تقریر 3جلسه 364-14000929

#یادداشت
#حسین_علیمردانی
#مشخصات_اسلام
#جلسه_364
#تقریر
جلسه 364-14000929

?رسیدگی به فرهنگ کار

ما به فرهنگ های مختلفی باید رسیدگی کنیم، بنظر من فرهنگ هایی که الان موجود است، همه را باید بر اساس یک پارادایمی که باید با هم درست بکنیم، باید بازخوانی بکنیم.

?تنبلی
بحث تنبلی هم واقعا جای رسیدگی دارد، ما به دلایل متعددی که باید رسیدگی شود، جامعه ی اهل سخت کوشی نداریم. جامعه ای که از کوشیدن طمع و امید داشته باشد که به یک چیزی برسد. این یک نکته ای است که انصافا درمورد بچه هایی که در سختی بزرگ شده اند، پیشفرضشان این است که باید زور بزنیم تا به یک چیز برسیم، بچه هایی که در نعمت بزرگ شده اند، پیشفرشان این است که باید جور شود و نباید زحمتی بکشیم! این چیز خطرناکی است که ما گرفتار این مسئله هستیم.

?کار بدون پول
کار بانوان، این ها بخش عمده ی کاری که انجام میدهند برای پول نیست. در حالی که بسیار حرفه ای است و بسیار ضروری است ولی برای پول نیست. اگر اینگونه شود که در بحث پول درآوردن بدمیم، این تیره و طایفه احساس عاطل و باطل بودن می کنند.

یکی از اساتید می گفتند که زمانی رسیده بود که طلبه ها گرایش پیدا کرده بودند که پول دربیاورند. می گفت که من هم از صبح تا شب کار علمی می کردم. یک شب خانواده ی ما گفت که شما نمی خواهید کار کنید؟! گفتم که به شما فشار که نمی آید، ما هم بنا را بر این گذاشته بودیم که زندگی ساده ای داشته باشیم. ایشان می گفت آن موجی که آمد خیلی ها را از دور خارج کرد. خیلی شرایط خوبی بود برای عالم شدن، ولی آن موجی که آمد، خیلی ها را از دور خارج کرد، همین طور گرفتار شدند و … .

?فرهنگ تحصیل طولانی و نظری؛
آیا درست است؟ 12 سال درس می خوانیم! خیلی زیاد است. دانشگاه و حوزه هم همین طور است. این واقعا باید مطالعه شود که از کجا آمده است.

?فرهنگ بیمه؛ این حال بیمه ای ما … حاج آقای طاهرزاده به بیمه انتقاد تلخی داشتند.

?سربازی؛ طرف همین قدر که می داند سربازی در پیش است، از همین الان شل کرده است! بعضی ها معتقداند که این یک طرح استعماری بوده است.

?کارمندی؛ شاید کارمندی قداست کار را نداشته باشد.

?فرهنگ تفریح؛

?فرهنگ ورزش؛ آقای تبریزیان می گفتند که شما مگر بی عقل هستید که 20 دقیقه در پارک ورزش کنید! باید این نیاز را به صورت دیگری تأمین کنید. ایشان می گوید که ما اینقدر راکد نبوده ایم، می گوید که ما اگر برگردیم و کل زندگی امروز را بر اساس اسلام بازسازی کنیم، اصلا شهرنشینی اینطور درست نمی کنیم. یک کاری می کنیم که فعالیت بدنی حذف نشود. یا اینکه مثلا برنامه ی غذایی شما را تنظیم می کند که مجبور نشوید اینقدر چربی ها را بسوزانید.
3️⃣

0 0 رای ها
امتیازدهی به یادداشت
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها