حوزه چه زمانی میتواند آینده ی جامعه را در دست بگیرد؟

❇️ هر زمان حوزه بتواند در زندگی کردن از مردم سبقت بگیرد بطوریکه مطلوبیتهای اصلی فطری انسان از زندگی را در زندگی اش پاسخ دهد آنگاه میتواند رهبری جامعه را در دست بگیرد.
حوزه باید روی مسأله ی زندگی بایستد.
غرب با پروژه ی بیرون کشیدن انسانها از زندگی و نابود کردن بستر های زندگی و وحدت مثل خانواده و فامیل و قبیله و سپس پررنگ تر کردن زندگی فردی و مجازی، در مقابل ما ایستاده و ما هم باید با پروژه ی #زندگی کردنمان جلوی تمدن غرب بایستیم.

⏸ به هر میزان بیشتر صله ی رحم را بجا آوریم، هر چه بیشتر میان طبیعت برویم، هر چه جمع های رفاقتی مان را بیشتر تقویت کنیم، هر چه بیشتر درخت بکاریم، هر چه بیشتر از عالم بیرونی مان لذت ببریم، هر چه بیشتر زیر آسمان شب برویم و به خلقت الهی نظر کنیم ، هر چه بیشتر ادب را با مردم رعایت کنیم، هر چه بیشتر با برادرانمان دست بدهیم، هر چقدر سر سفره بودن را طولانی تر کنیم، هر چه گعده های فامیلی مان را بیشتر کنیم، هر چه تعلیم و آموزشمان را بیشتر به دل زندگی مان بکشیم، هر چه مادر با سلیقه تر و با محبت تر برای فرزندان و همسرش در آشپزخانه ی خانه اش غذا درست کند و برای خانواده اش بیشتر وقت بگذارد، و… بیشتر توانسته ایم در جنگ تمدنی، شمشیر بزنیم…

✅ پند:
هر وقت آنقدر با عناصر موجود در زندگی مان گره بخوریم که مثل پیامبر حتی برای مسواکمان و لباسمان هم اسم بگذاریم خواهیم توانست سردار جنگ تمدنی فعلی باشیم.
ما باید جنگ تمدنی و اقتضائات آنرا بشناسیم. وقتش رسیده از انحصار مسجد و منبر و روضه و کتاب و مقاله خودمان را خارج کنیم. در جنگ تمدنی امروز کوه رفتن خانوادگی و رفاقتی نه فقط یک ورزش بلکه یک عبادت بزرگ و یک جهاد است…

3 1 رای
امتیازدهی به یادداشت
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها