موقف_اصلاح_اجتماعی: مصلح اجتماعی
#یادداشت
#روح_توحید_نفی_عبودیت_غیر_خدا
#توحید_از_دیدگاه_خط_مشی_اجتماعی
#سید_مصطفی_مدرس
#یادداشت_35
#جلسه_147
#عدالت_و_مواسات
#عدالت_و_ولایت
#موقف_نظریه_پردازی: دانشمند
#موقف_اندیشه_ورزی: اندیشمند
#موقف_اصلاح_اجتماعی: مصلح اجتماعی
برادر حمزه تلاشی ستودنی و ارجمند در راستای صورت بندی مباحثات اخیر داشتند. بنده قدری میخواستم به تلاش این کمی اضافه کنم.
به نظرم یک خلطی که در حال صورت گرفتن است این است که ما موقف افراد را و موقف سخنان افراد را نمی فهمیم.
ما در انقلاب اسلامی گرفتار #خلأ_تئوریک هستیم. این را بایستی در ظرف مباحثات مان مد نظر داشته باشیم.
ما در باب الهیات اجتماعی ولایت کم گذاشته ایم.
در باب الهیات عدالت قصورات فراوانی داریم.
در باب الهیات مواسات کم کار بوده ایم.
ما نظریه اجتماعی ولایت نداریم. ما نظریه اجتماعی عدالت نداریم.
و …
خب در این ظرف خلأ تئوریک ما شاهد خرده جریانهای کنشگر در وسط میدان انقلاب هستیم.
یک سطح بحث آنست که نخبگان دانشمند ما به همین صحنه نگاه کنند و سوژه و مسئله های دانشی برای کار پژوهشی خویش بیابند.
سطح دیگر آنست که ما برای ایران امروز و فردا یک اندیشه گفتمانی منسجم و نظام مند را برای پیشبرد انقلاب اسلامی به سوی اهداف حرکت کنیم.
سطح دیگر آنست که بیاندیشم به لحاظ راهبردی ایران امروز نیاز به تمرکز بر چه موضوع و مفهوم و ارزشی دارد؟! جبهه انقلاب و حزب اللهی های ایران را به کدام سمت بایستی سوق داد؟
پناهیان یک اندیشمند برکنار و یک روشنفکر پیپ به دست نیست. پناهیان دغدغه ظهور دارد. دغدغه اصلاح اجتماعی دارد. دغدغه قیام ایران را دارد. دغدغه بالندگی فکر جبهه انقلاب و حزب اللهی ها را دارد.
ما بایستی سطوح بحث ها را از همدیگر تفکیک کنیم. همچنین موقف حضور افراد و کنشگری ایشان را از همدیگر تفکیک کنیم.
.