انقلابی_گری
#یادداشت
#روح_توحید_نفی_عبودیت_غیر_خدا
#سیدمرتضی_شرافت
#یادداشت_20
#جلسه_169
#شیئت_شی_به_فصل_اخیر
#انقلابی_گری
📝گفته می شود شیئیت شیء به فصل اخیرش است. اما این فصل اخیر را چگونه می یابیم؟ بر اساس کارآمدی و آنچه به مراد ما نزدیک است فصل اخیر را تعیین می کنیم یا واقعا و بر اساس واقع فصل اخیر مشخص می شود.
📝اگر فصل اخیر بیانگر تمام هویت شی است، چرا فصل اخیر ملت ایران یا جماعت حزب اللهی ما انقلابی بودن است؟
چرا فصل اخیرشان عاقل نیست؟
چرا فصل اخیر موحد نیست؟ یا متاله؟
چرا فصل اخیر مسلمان واقعی نیست؟ یا مسلمان به اسلام ناب؟
چرا فصل اخیر را منتظر ندانیم؟
اصلا چرا فصل اخیر شیعه نباشد؟ مگر شیعگی کم از انقلابی گری دارد که شاید بسیار بیشتر از انقلابی بودن، هویت بخش و انگیزه آفرین باشد.
📝ضمن این که کژتابی و ابهام واژه انقلابی را هم ندارد. و دیگر لازم نیست بگوییم مفهوم غلطی از انقلابی گری در خون ما هست و باید آن را دیالیز کنیم. شیعه بودن یک مفهوم مثبت است و همواره امکان ارتقا دارد.
به خلاف مفهوم انقلابی که لفظ مشترک پایمال شده ای است چه در علوم سیاسی مادی غربی که معنای خاص دارد. و چه در ذهن بخشی از بدنه مردم که معنای تندرو و متحجر دارد.
📝مرحله بعد از پذیرش انقلابی گری به عنوان فصل اخیر، این است که تلاش کنیم برای ارائه تقریر فاخری از ماهیت انقلابی گری. شاید انفعال جبهه انقلاب را بتوان با تلاش برای تقریر فاخری از انسان، یا ارائه تقریر فاخری از عقلانیت یا اسلام یا تشیع و یا توحید حل کرد.
📝اصلا از حیث کارآمدی هم که بررسی کنیم چه لزومی دارد ما بر روی واژه انقلابی سرمایه گذاری کنیم؟
❓پرسش این است که انقلابی بودن چه مزایایی نسبت به شیعه بودن، مسلمان بودن، عاقل بودن و موحد بودن دارد؟