کارآمدی را در چند لایه می توان مورد بررسی قرار داد:

#یادداشت
#روح_توحید_نفی_عبودیت_غیر_خدا
#محسن_همت
#جلسه_181

#کارآمدی

کارآمدی را در چند لایه می توان مورد بررسی قرار داد:
در لایه #هستی_شناسانه و توحیدی، کارها همه به اراده اوست «فلله عاقبت الامور» پس هر آنچه را که او جعل کند بعنوان شریعت، نمی تواند کارآمد نباشد. او که در زمان نیست تا منتظر کارآمدی بماند. او قادر مطلق، حکیم مطلق است.

درلایه #تکلیف‌گرایی
ابتدا باید تعریفی روشن از کارامدی در ادبیات دینی ارائه داد تا معنای آن بخوبی واضح شود. کارآمدی یعنی #نتیجه_بخشی؟ یعنی #پیروزی و موفقیت؟ یعنی #اثربخشی؟
از طرفی می دانیم اَبر پروژه جهان در نهایت به پیروزی حق بر باطل ختم شود و می شود.
اما در باره #نتیجه_گرایی، اسلام ما را بیشتر به #تکلیف_گرایی دعوت می کند. این بدان معنا نیست نتیجه اهمیتی ندارد اتفاقا چون نتیجه دارای اهمیت است مقوله تکلیف گرایی مطرح می شود که نزدیک ترین راه برای رسیدن به نتیجه است.
نکته: کارآمدی یک نظریه چند بال دارد. یک نظریه علاوه بر متقن بودن و مطابقت با واقع، نیاز به عواملی دارد که ابتدا او را بخوبی فهم و بعد بخوبی اجرا کنند.
?

0 0 رای ها
امتیازدهی به یادداشت
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها