#چالش_بازاریابی_و_فروش

بسم الله الرحمن الرحیم
#یادداشت
#مقام_مردم
#مصطفی_امیدی
#یادداشت_45
#جلسه_275
#اقتصاد_مقاومتی
#چالش_بازاریابی_و_فروش
گرچه هنوز درسنامه اقتصاد مقاومتی را نخواندیم، نشست اقتصاد مقاومتی درچه های جدیدی به روی ذهن ها باز کرد ولی به نظر سوالات زیادی بی پاسخ مانده یکی از این سوالات بحث مارکتینگ و بازاریابی هست
تولید کنندگان کوچک شاید بتوانند در زمینه تولید نقش قابل توجهی را ایفا کنند ولی در زمینه فروش چه؟
یک مثال کاملا شخصی ابتدای ازدواج بود که دوره پرورش قارچ را در فنی حرفه ای گذراندم و بعد از مدتی شروع به تحقیق در باره چگونگی ‌روع کار کردم باتوجه به سرمایه ی اولیه ای که داشتم اجاره مکان و خرید مواد اولیه سخت نبود(گرچه وقتی کار کوچک هست فروشنده ی مواد اولیه برای تو شرط می‌گذارد و در کار بزرگ تو برای او شرط خواهی گذاشت) بماند رسیدم به مرحله آخر یعنی فروش قبل از تولید شروع به بازار یابی کردم ولی متاسفانه جواب یکی بود ما فقط از فلانی جنس میخریم
منطقی هم بود ممکن بود یک تولید کننده یکبار جنس داشته باشد یکبار نه ولی دلال همیشه دارد وقتی به این نقطه رسیدیم دیدم تولید تا چند سال سر به سر می‌شود اگر تازه ضرر نکنید و این یعنی پایانی قبل از شروع
حالا یک مقایسه با شرکتی بزرگ مثل کشت و صنعت ملارد تولیدی بزرگ قارچ که علاوه بر استخدام ویزیتور های زیاد امکان تبلیغات تلویزیونی یا فضای مجازی و غیره را نیز دارد
به نظر یکی از سوال های مهمی که می‌شود پرسید بحث بازاریابی هست
#منتظر_نشست_بعدی_هستم

0 0 رای ها
امتیازدهی به یادداشت
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها