جای ایده های مادر

بسم الله الرحمن الرحیم

داشتن ایده ی مادر که خروجی نگایه خاص به حل مساله است، جای اصلی اش کجاست؟

آیا چنین است که دارندگان ایده ی مادر جایگاه خاص پیدا میکنند؟

و یا اینکه کسانی که جایگاه خاص دارند باید ایده ی مادر داشته باشند و یا حداقل به دارندگان ایده های مادر مراجعه کنند؟

 

در هر صورت از این جزئیات که گاه برخی تاملات حول آنها میتواند گره گشایی هایی در ذهن ما داشته باشد، این سوال مطرح است که مصرف ایده های مادر در کجاست؟ و به کار چه نوع حوائجی می آیند؟

شاید گفته شود خصوصیتی در این مورد وجود ندارد، و به کار همه نوع حاجتی می آیند، اما آیا واقعا چنین است؟

اگر مادر بودن ایده ی مادر از این جهت باشد که ابعاد متفاوتی را در بر میگیرد، و جهات مختلفی را پوشش میدهد، و همچنین به اهداف متعددی میرساند، آیا می توان گفت که این شاخصه در همه ی موضوعات قابل ردیابی است؟ یعنی آیا چنین است که در همه ی موضوعات ابعاد متعدد و اهداف مختلف و متنوع قابل تصور است؟

اگر نمیتوان چنین گفت، پس این مسائل اوصاف چه موضوعاتی هستند؟

 

مثلا آیا ویژگی موضوعات تمدنی است؟
یا آیا ویژگی موضوعاتی در ناحیه ی سررشته داری است؟

0 0 رای ها
امتیازدهی به یادداشت
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها