مثلث مخاطبین گفتمان

#یادداشت
#روح_توحید_نفی_عبودیت_غیر_خدا
#مثلث_گفتمان
#تبیین_سازی
#تصمیم_سازی
#مسئله_سازی
#محمد_هادی_جوهری
#یادداشت_33
#جلسه_206

مثلث مخاطبین گفتمان

شاید بتوان مخاطبینی که در نسبت با یک گفتمان درگیر هستند را به سه گروه تقسیم بندی کرد.
1-مردم: گفتمان در نسبت با مردم باید تبیین سازی شود، یعنی باید این گفتمان در نزد عموم جامعه به یک مطالبه عمومی برسد و این برای آن ها تبیین شده باشد که فلان مسئله باید مطالبه آن ها باشد. لذا گفتمان در این لایه کارش تبیین سازی می باشد.
2-کارگزاران نظام: در این لایه باید این گفتمان در لایه تصمیم سازی ورود کند ، یعنی آن مطالبه عمومی که در جامعه حاکم است باید در لایه تصمیمات کارگزاران نظام هم بیاید لذا وظیفه گفتمان در این لایه تصمیم سازی می باشد.
3-نخبگان جامعه : و گروه آخر نخبگان جامعه هستند که در این لایه گفتمان باید بتواند آن مطالبه عمومی را برای نخبگان تبدیل به مسئله کند تا نخبگان وظیفه حل مسئله های مربوط به گفتمان را بر عهده گیرند. لذا گفتمان در این لایه وظیفه اش مسئله سازی می باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به یادداشت
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها