چند جمله ای در رابطه با تیپ تخصصی رهبری فرهنگی :

#یادداشت
#پنج_رویکرد_مادر
#مهدی_اعلایی
#یادداشت_33
#جلسه_285

چند جمله ای در رابطه با تیپ تخصصی رهبری فرهنگی :

– طلبه عصر انقلاب، وظایف و مسئولیت های جدید و متفاوتی بر عهده دارد و در نتیجه هویت جدیدی باید برای خود رقم بزند، که استاد فلاح، از آن به هویت تخصصی نوین تعبیر می کنند.

– برای حفظ انقلاب، کسب این هویت تخصصی برای حوزه بدیهی است، که باید آهسته آهسته به این ضرورت برسیم.

– نیاز امروز صحنه به رهبران فرهنگی بسیار زیاد است؛ اما رهبر فرهنگی کیست؟
در دو جمله اگر بخواهیم رهبران فرهنگی را توصیف کنیم، باید بگوییم:

– رهبران فرهنگی، پژوهشگرانِ مربیِ مبلغند.
از طرفی دیگر
رهبران فرهنگی، حکیمانِ فقیهِ جامعه ساز هستند.

– اما نکته ای که در شناخت تیپ تخصصی رهبری فرهنگی باید مد نظر داشته باشند باشیم، اینست که منظور ما از پژوهشگر، مربی، جامعه ساز بودن و ‌‌… با تعاریف و اصطلاحات مرسوم، تفاوت دارد.

– کسانی که قصد این تیپ تخصصی را کرده اند، باید بدانند که زندگی یک رهبر فرهنگی، در شاکله های موجود تعریف و خلاصه نمی شود. گرچه ممکن است در برخی از آنها نیز، حاضر باشد. رهبر فرهنگی، صرفا یک مدرس حوزه و دانشگاه، یا عضو هیئت علمی، یا کارمند استخدامی فلان اداره نیست.

– رهبر فرهنگی حضور گفتمانی در صحنه دارد، که این خصوص گفتمانی شامل گفتمان جامع و گفتمان پیشرفت است.

– آنچه موسسه فتوت به دنبال آن است، تربیت طلابی با اقتضائات مورد نیاز برای ورود گفتمانی در صحنه استو در یک کلام، فتوت به دنبال جمع میان علم و عمل است.

– اما، از آنجایی که به تجربه برای ما بسیار ثابت شده که نیاز و جذابیت صحنه، طلبه را بیشتر به سمت عمل می کشد، باید بیشتر مراقب بعد علمی خود باشیم و پس از آن، دغدغه وصل شدن به صحنه …

0 0 رای ها
امتیازدهی به یادداشت
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها