یادداشت در اردوی تهران 1

بسم الله الرحمن الرحیم

اگر چیزی را الان احساس میکنید که ندارید و باید میداشتید، آن را یادداشت کنید تا بعدیها مثل شما گرفتار نشوند

یکی از مشکلات ما این است که در گفتگوهایمان به متلاشی کردن آمریکا فکر نمیکنیم این نشان میدهد که انقلاب یادمان رفته است.

 

 

ایده ی فرهنگی مادر ساختش هجومی است.

شما اگر حستان این باشد که من مهاجم ام آن وقت کاری که دارید را از آب در می اورید و الااینکه حستان این باشد که من پاسخگو ام خیلی ضعیف است؛ اشتباه حوزه این است که طلاب را مهاجم بار نمی اورد.

مختصات عاطفی و فکر ایده ی فرهنگی مادر چیست؟

 

این که موحد یک گوشه بنشیند زار بزند، این را نداریم، موحد دائا در حال هجوم است. باید از تمام ظرفیت های تراث و .. استفاده کرد برای مهندسی تهاجم.

کسی که میگوید گوش کنیم ببینیم چه دارد میوید این مساله اش این است که میخواهد گوش کند، مساله اش تردید است، مبانی را خوب کار نکرده است و برای همین تردید دارد. با خودشان میگویند الذین یستمعون القول و یتبعون احسنه، ولی آن کسی که سمت و سویی انتخاب کرده است و ماموریت دراد هم همیشه حالش همین است.

شاید دوستان بگویند پس ایده ی فرهنگی مادر یک خط است؛

من سابقا تا اینجا رسیده بودم که ما باید نقطه تمرکز درست کنیم، بعد دیدم اگر نقطه تمرکز درست کنیم کسی تن نمیدهد، همه کنار خواهند رفت و همه حذف خواهند شد، لذا رسیدم به درست کردن هرم پیام، هرم پیام حرفهای زیادی میزند اما یک نقطه ی کانونی دارد که همه ی لایه ها از او تغذیه میکنند. اینطوری هم از وضعیت پیش از نقطه تمرکز در می اییم و هم همه را حذف نمی کنیم و از دست نمی دهیم.

هرم پیام این طور است که همه هستند ولی یک »یک» هم در کار است، خب بقیه چه ارتباطی میگیرند؟ این طور است که خودش را دسترس همه قرار میدهد و میگوید همه تان باید از من استفاده کنید، هوش و حواستان را بدهید که من تامین شوم، از ای ن فراتر هم می تواند برود به این صورت که میگوید : ای مطلوبیتی به نام حجاب! من مطلوبیت فلان را اولویت میدانم، و من البته نمیخواهم از تو دست بردارم، لذا من بر اساس مطلوبیت فلان تو را باز تعریفت خواهم کرد؛ راس هرم با مطلوبیت ها ارتباط میگیرد و میگوید باید با من ارتباط بیگیرید، مثل این قوانینی که هست که میگوید همه ی شرکت ها باید دو درصد از درامدشان را بدهند برای فلان چیز (مثلا محیط زیست) با همین دو درصد ها آن فلان چیز آباد میشود؛ حالا در این هرم پیام هم ما وقتی همه ی مطلوبیت ها را بر اساس نقطه ی مرکزی باز خوانی میکنیم همین طور میشود. آیا شدنی است؟ بله شدنی است چون همه ی شان مطلوبیت های توحیدی اند و با هم مرتبط اند.

اینهایی که داریم میگوییم فقه است، باور کنید دستگاه فقهی ما خوابیده و خواب است .

0 0 رای ها
امتیازدهی به یادداشت
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها