آیا می توانیم با جبهه انقلاب درمورد ایده فرهنگی مادر گفتگو کنیم؟

وضعیت فعلی جبهه بسیار متشتت است و البته این تشتت امری طبیعی است. درحالیکه از چپ و راست درحال ضربه خوردن هستیم، بسیار سخت می توانیم درمورد حل مشکلات فرهنگی کشور صحبت کنیم. بخصوص زمانی که به دنبال تحول باشیم، نه بهبود! اگر طرحی ارائه کنیم، که بخشی از وضعیت فعلی فرهنگ کشور را بهبود بخشد، خیلی راحت تر می توانیم جبهه انقلاب را با خود همراه کنیم، نسبت به زمانی که بخواهیم طرحی که موجب تحول در فرهنگ شود، ارائه کنیم. چرا که همین که ما در وضعیت فعلی، نخبگان جبهه را به تفکر بنیادین دعوت می کنیم، بخشی از جبهه از همان ابتدای دعوت با ما همراهی نمی کنند؛ بخصوص که «کل حزب بما لدیهم فرحون» و هرکس می انگارد آنچه بدان رسیده، تمام حقیقت است.
در شرایط فعلی، واقعا درمورد همراهی جبهه با ایده فرهنگی مادر و به صورت کلی امکان با هم فهمی درمورد ایده فرهنگی مادر تردید دارم. بخصوص که وقتی شما طرحی آماده داشته باشی و دیگران را به آن دعوت کنی، معمولا چنین کاری با بازخورد منفی جبهه مواجه می شود.
همه آنچه گفته شد، در کنار این موضوع قرار می گیرد، که اساسا ایده تحولی (مثل ایده فرهنگی مادر) دیریاب و پر از اشکال به نظر می رسد. (گرچه واقعا راه نجات همین ایده های تحولی است و طرح های آبکی و سطحی را، نمی توان بازسازی انقلابی ساختار فرهنگ نام نهاد)
با توجه به نکات بالا، سؤال اصلی اینست که آیا می توانیم با جبهه انقلاب درمورد ایده فرهنگی مادر گفتگو کنیم؟

0 0 رای ها
امتیازدهی به یادداشت
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها