بحثِ Intention

سید مصطفی مدرس, [۲۴.۰۸.۲۱ ۰۸:۳۷]
#یادداشت
#مشخصات_اسلام
#سید_مصطفی_مدرس
#یادداشت_110
#جلسه_312

?Intention!
یک بحث، بحثِ Intention هست. وقتی تعداد زیادی آدم‌ها توجهشون به موضوعی معطوف بشه احتمال وقوع اون چیز بسیار بسیار افزایش پیدا می‌کنه.
یه مثال عجیبش محاسبات کوانتومیه: اگه شما یه ماشین کوانتومی رو بذارید وسط یه عده و بهشون بگید «این ماشین خرابه» بدون این که هیچ ایده‌ای داشته باشن که با چی طرف هستن، مقدار failure rate ماشین افزایش پیدا می‌کنه! عجیبه، نه؟
چیزایی که ما تو علوم‌شناختی بهشون می‌گیم predictive programming یا intention implementation یا Future Thinking از همین جنس هستن. ابزارهایی ذهنی که قراره آینده رو در دنیای بیرون شکل بدن!
اگه فکر می‌کنید همچنان که این ابزارها صرفاً حرفه و در عمل استفاده نمی‌شه خوبه یه نگاه دیگه به سریال ۲۴ بندازید! (پیش‌بینی روی کار اومدن رئیس‌جمهوری به نام «حسن» و مذارکره‌اش با «حسین» (نام میانی اوباما) در امریکا بر سر مسائل هسته‌ای و بعد هم انجام یک توافق که بیشتر از این که بعد هسته‌ای یا رفع تحریم داشته باشه ابزاری می‌شه برای اعمال فشار اقتصادی و امنیتی بیشتر به ایران (همون برجام))

اگر بهش توطئه نگیم بهتره! به این مسائل که قبلاً بهش پرداخته شده و ذهنیت ها رو شکل میدن میگن predictive programming. در مورد سیمپسون ها فقط ترامپ و یازده سپتامبر خیلی معروف بوده که اونم دقیقا predictive programmingبوده. اما در مورد اتفاقاتی جدید که تصاویر سیمپسون رو میزارن همش ساختگیه.مثل همون دختر بچه که در مورد گرم شدن زمین صحبت کرده.

پ.ن:
*حتما در مورد predictive programming گوگل کنید به نتایج جالبی می‌رسید.
**راجع به Implementation Intention هم مطالعه کنید. به ظاهر خرافات میاد اما پشتوانه‌های بسیار قدرتمند در علوم اعصاب و علوم شناختی داره.

0 0 رای ها
امتیازدهی به یادداشت
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها