زنده نگهداشتن غدیر، به یک معنا زنده نگهداشتن اسلام است

#یادداشت
#مشخصات_اسلام
#مهدی_اعلایی
#یادداشت_58
#جلسه_331
.
حضرت آقا می فرمایند:«مسئله‌ی امامت و مسئله‌ی ولایت و زنده نگهداشتن غدیر، به یک معنا زنده نگهداشتن اسلام است. مسئله فقط مسئله‌ی شیعه و معتقدین به ولایت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) نیست. اگر ما مردم شیعه و مدعی پیروی از امیرالمؤمنین حقیقت غدیر را درست تبیین کنیم، هم خودمان درک کنیم، هم به دیگران معرفی کنیم، خود مسئله‌ی غدیر میتواند وحدت‌آفرین باشد.» ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
.
چرا ما در زمینه تبلیغ و ترویج شیعه هنر گذشتگان خود را نداریم و اصرار داریم خود را از تراث عظیمی که داریم، محروم کنیم؟!؟
.
مگر جز اینست که شیعه همواره در دوره های مختلف، به شدت و ضعف، در جایگاه تقیه بوده و در همین مقام تقیه تا کنون شیعه پیش آمده؟!؟ و چه خوب رشد کرده … !! ؟
.
قشری گرایی و ظاهرگرایی تا چه حد؟!؟ ما به دنبال ترویج اسم اهلبیت علیهم السلام هستیم، یا فرهنگ ایشان؟!؟
.
امروز، سنی که به دنبال نابودی رژیم صهیونسیتی است و هویت خود را، تقابل با غرب و آمریکا تعریف کرده، به فرهنگ اهلبیت علیهم السلام نزدیک تر است، یا شیعه ای که فقط از تشیع، به ظاهر برخی از مناسک ملتزم است و هیچ هویت تمدنی برای شیعه قائل نیست؟!؟
.
چرا ما نمی توانیم تقریر دلچسبی از اسلام و تشیع داشته باشیم، که به زبان اهل تسنن و حتی غیر مسلمانان به آنان ارائه کنیم و آنها را با حقیقت اهلبیت علیهم السلام آشنا کرده و به فرهنگ ایشان متصل و به مطلوب ایشان ملتزم نماییم؟!؟
.
منکر اهمیت قبول کردن ولایت اهلبیت علیهم السلام در زبان هم نیستیم و ما یک تمایزات فکری با اهل سنت، با مسیحیت، با یهودیت و با دیگر ادیان داریم، اما اگر در یک جبهه قرار گرفتیم، در حکم آیه‌ی شریفه‌ی «تَعَالَوْا إِلَى کَلِمَةٍ سَوَاءٍ بَیْنَنَا وَبَیْنَکُمْ أَلَّا نَعْبُدَ إلاّ اللَّه وَلَا نُشْرِکَ بِهِ شَیْئًا»(۲) هستیم.
.
کسی که شیعه‌ی امیرالمؤمنین است و تشیع را حقیقت اسلام می‌داند، باید پیرو اهل بیت باشد و باید دلش بتپد برای این که افراد دیگری را هم به این مکتب اضافه کند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به یادداشت
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها