دمی_با_مولوی_بهزاد

#یادداشت
#مشخصات_اسلام
#جلسه_331
#دمی_با_مولوی_بهزاد

دیدار با مولوی مناطق تلفیقی از برنامه هایی است که در سفرهای تبلیغی انجام میدهیم.دو سال پیش در تایباد به دیدار مولوی #بهزاد_فقیهی رفتیم. قبل از دیدار فرصت نشد که عکسی از او ببنیم، تصورمان این بود که احتمالا با همان تصویر همیشه خود ساخته از مولوی های اهل سنت رو به روشویم. وقتی وارد اتاق شد بوی خوش عطرش عجیب در اتاق پیچید. خیلی خوش تیپ و خوش هیکل بود. بحث را که شروع کردیم گله ای داشت، از این که چرا حتی در همین تایباد با جمعیت 80 درصد اهل سنت دست به روی اختلافات می گذارید، گله داشت که چرا یکی از هیئت های شهر، دهه محرم را روی قبر یکی مولوی های اهل سنت برگزار می کند…

کمی که ارام شد، گفت : من شعرهای زیادی برای حسین بن علی دارم، وچند باری هم در عاشورای حسینی شعر خوانده ام. خودش میگفت : تمام بحث های شهید مطهری و کتاب های حسن رحیم پور را خوانده است؛ و قبل از این که طرح کلی در انتشارات صهبا چاپ شود، این بحث را مطالعه کرده است. چندباری هم در لابه لای حرف ها به گونه ای استناد به مباحث شهید مطهری می کرد که نشان از تسلطش بر این مباحث بود.

حدودا یک ساعت ونیم صحبت کردیم، دیرش شده بود، گفت : اگر اجازه میدهید به کلاس برسم، بنا بود به رسم دوشنبه شب ها در کنار یکی از میدان های اصلی شهر، شرح مثنوی بگوید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به یادداشت
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها