باشگاه حلقه اندیشه کلامی

#یادداشت
#مشخصات_اسلام
#مهدی_اعلایی
#یادداشت_63
#جلسه_339

حلقه اندیشه کلامی یک باشگاه است. باشگاهی که روزانه دو ساعت در آن تمرین می کنیم، تا بتوانیم در میدان مبارزه اندیشه ها، اندیشه امام را تئوریزه کرده، بسط داده و …

اگر واقعا حلقه را، باشگاه می دانیم، چند نکته به ذهن می رسد:
۱. ممارست روزانه : کسی که می خواهد در ورزش پیشرفت کند، باید روزانه به تمرین های لازم ممارست داشته باشد. در حلقه هم، باید روزانه اشتغال به حلقه داشته باشیم.

۲. التزام کامل : تمریناتی که مربی به ورزشکار می دهد، هرکدام خاصیتی برای متربی دارد. اگر متربی نخواهد به خود فشار بیاورد و با همه تمرینات همراهی نکند، انتظار نتیجه مطلوب را نباید داشته باشد. در حلقه اندیشه کلامی هم، اگر ما می خواهیم آثار این نرم افزار را در طلبگی و زندگی خود ببینیم، باید به همه بخش های مختلف حلقه از جمله کلاس، یادداشت، مطالعه، نشست و … ملتزم باشیم.

۳. نگاه به میدان : اهمیت نگاه به میدان، از دو جهت است:
الف) جهت گیری صحیح : در ورزش، نگاه به میدان مبارزه، به ورزشکار کمک می کند که بفهمد چه ضعف هایی دارد و در چه زمینه هایی باید خود را رشد دهد. در حلقه اندیشه کلامی نیز، اتصال به صحنه و نگاه به میدان، به ما کمک می کند که فرمان حلقه را به سمتی بچرخانیم، که ما را به آنچه می خواهیم، برساند‌.

ب) امید افزایی : وقتی در انجام تمرینات، میدان را نگاه کنیم و خود را در جایگاه مبارزه ببینیم و با این دید تمرین کنیم که در حال آماده شدن برای مبارزه هستیم، با امید و انرژی خیلی بیشتری کار می کنیم. در حلقه هم، اگر ما به میدان و نیازهای صحنه تسلط داشته باشیم، با انرژی، امید و روحیه بیشتری کار می کنیم و با حلقه پیش می آییم.

نکات دیگری در این زمینه به ذهن می رسد، لکن فرصت اجازه نمی دهد. اگر عمری بود و توفیقی، ان شاء الله باز هم، قلم فرسایی می کنیم.

0 0 رای ها
امتیازدهی به یادداشت
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها