اهمیت جایگاه رهبری فرهنگی

#یادداشت
#مشخصات_اسلام
#مهدی_اعلایی
#یادداشت_69
#جلسه_348

اهمیت جایگاه رهبری فرهنگی
مجاهدانی که در صحنه (در هر جا و در هر گستره ای) مشغولند، اینقدر درگیر جزئیات صحنه هستند، که اصلا نمی توانند به فعالیت های علمی بپردازند و در حوزه مبانی کار کنند و فقط می توانند از اندوخته های سابق علمی خود، که بعضا خیلی زیاد هم نیست، بهره ببرند. آنها فقط به حل مسائل صحنه می اندیشند و به موضوعات مختلف، با دید حل مسئله در صحنه می نگرند.
اما کسانی که در حوزه مبانی فعالیت عمیق و شدید علمی می کنند، اصلا این جنس دغدغه ها را ندارند و اساسا، نباید و نمی توانند داشته باشند. چرا که اگر زیاد در این دغدغه ها فرو بروند، نمی توانند در فعالیت های ژرف علمی وارد شوند.
و چه دنیای متفاوتی است، دنیای این دو گروه! کسانی که به مبانی اتصال ندارند و در صحنه مشغولند و کسانی که در مبانی شنا می کنند و با صحنه بیگانه.
چقدر مهم است جایگاه رهبران فرهنگی، که حلقه وصل این دو گروه هستند. کسانی که مباحث دقیق علمی را اخذ کرده و تبدیل به مفاد گفتمانی کرده و تحویل می دهند به کسانی که سر صحنه هستند.
بنده به دلیل ارتباطاتی که با طلاب شهرستانی دارم، بسیار این عطش را از جانب آنها احساس می کنم. منبری هایی که به دنبال مطالب عمیق هستند، تا بتوانند عمق ببخشند به مطالبشان؛ ولی دستشان از حرف های عمیق کوتاه است. فعالان فرهنگی و اجتماعی که روز و شب در حال فعالیت هستند، ولی از جهت راهبردی و اندیشه ای خلأ بسیار جدی دارند و راه حلی هم، برای آن ندارند و …
از روز اولی که با عنوان رهبری فرهنگی آشنا شدم، تا به امروز، روز به روز بیشتر علاقه مند و شیفته کسب شایستگی های این رسالت می شوم. به امید آنکه بتوانیم در راستای انجام وظایف خود گام برداریم.

0 0 رای ها
امتیازدهی به یادداشت
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها