نشر عمومی کتب سیره شهدا تقریظاتش

#یادداشت
#حمیدرضاشب_بویی
#یادداشت_114
#جلسه_350

دریافت درستی است که چند سال است کتب سیره شهدا تقریظاتش نشر عمومی پیدا میکند و اتفاقا دریافت درستی است که کتب حوزه های اندیشه که قطعا مورد مطالعه و تقریظ رهبری است ولی مورد ترویج عموم قرار نمیگیرد.
این که چرا اینگونه جهت دار با سبک های نشر کتب برخورد می شود دلایل متعددی میتواند داشته باشد ولی آنچه که به ذهن حقیر می رسد این است که انقلاب اسلامی ذاتش و مولکولهایش بر اداره #حسینیه_ارشاد ساخته نشده است بلکه ذاتش بر اداره #هیئت_رزمندگان خلق گشته و با همان دعب مردمانش را دعوت به نهضت و حرکت میکند.

هیئت رزمندگانی که موج موج دعوتش همه را با شعار جنگ جنگ تا پیروزی وعده داد نه با کتاب #حماسه_حسینی که همه را در اتاق های حسینه ارشاد به تاملاتی نشاند و ان قدر حماسه را به چالش کشید تا بعد از جلسه حسینیه دیگر از حماسه چیزی باقی نماند و دستمال اشک به همان هیئت رزمندگان واگذار گردید.

در این دو گانه دعوت به ورودی حسینیه ارشاد و هیئت رزمندگان به نظرم ان اتوبوسی که کاروان انقلاب را درست به مقصد میرساند همان اتوبوس اعزام هیئت رزمندگان است نه حسینیه ارشاد.
با این رویکرد موافقم که تمام تقریظات کتب سیره شهدا می بایست ان قدر پمپاژ سرتاسری شود که از همه روزنه های وجودیمان بیرون بزند و ما را سیراب کند.

ذهن جامعه ایران اسلامی شیعی همیشه عطش جهاد و حماسه دارد و اگر بناست به اندیشه بنشیند دوست دارد در دل حماسه و جهادش به اندیشه بنشیند نه در دل خلوتی ارام با اتاقی پر از دودهای چاپق های قدیمی بدون گزند درد نیش مگسی مزاحم.

مردم ایران به دنبال اندیشه ای میگردند که وقتی خواست تامل کند صدای تاملاتش هم چون خمپاره های ۶۰ طرف مقابلش را موج گیر می‌کند و ترکش هایش چنان دودی ایجاد میکند که دیگر چشم نمیتواند به این راحتی خودش را ببینید.

فرق رویکرد اندیشه خمینی حماسه ساز با رویکردهای روشنفکری خنثایی که هیچ درد و صدایی برای جامعه ندارد همین است و من به همه این روشنفکری ها کافرم.

0 0 رای ها
امتیازدهی به یادداشت
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها