دنبال پیش برویم ها باشیم نه پیشرفت ها

#یادداشت_77
#مشخصات_اسلام
#جلسه_353
#محمد_امامی
#دنبال_پیش_برویم_ها_باشیم_نه_پیشرفت_ها

♦️بعد از طرح بحث استاد از مجرمان ذهن مردم سویه ی کلاس به سمت آن رفت که چرا مردم پیشرفت های انقلابی را نمی بینند.؟

رفیقی گفت:مشکل از این است که رسانه دست ما نیست
عزیز دیگری گفت :گویا قلب ها منکوص شده است.

این دو علت در بطن خود دلالت های نخبه سالاری دارد نه مردم سالاری.

اولی نسخه ارشاد جاهل را می پیچد و ودومی توصیه به توبه عمومی می کند. اولی مردم را بی خبرانی می شمارد که نیازمند داده ها و اطلاعاتی فراتر از زندگی روزمره هستند، نیازمند چشم نخبگانی و رسانه هایی هستند که مردم از دریچه آن باید ایران را نگاه کنند. بماند که مگر صدا وسیما در این چند سال با آمار و ارقام برخی از پیشرفت ها را به مردم حقنه نکرد؟

بماند که مگر دستگاه حاکمیتی با عدالت خواهی ها مبارزه نکرد تا خدایی نکرده روایتی غیر از آن که حاکمان می پسندند به مردم نرسد؟

و اما در نگاه دومی،مردم مذنبینی هستند که کفران نعمت، درک حقایق و واقعیت ها را از آنان گرفته، نیازمند هادیانی هستند که به گناهان آنان دچار نشده اند..

این دو علت دو تجسد از یک روح هستند، و هردو درک شهودی مردم از وضعیت جمهوری اسلامی را نادیده می گیرند. عارضه ای که در اغلب راویان پیشرفت دیده می شود.

مردم از تحقق آرمان ها می پرسند، در جوابشان جمهوری اسلامی با کشورهای منطقه و جهان مقایسه می شود،مردم از نادیده انگاشتن ها سوال می کنند، در جوابشان حرف از آرامش های حاصل از امنیت می زنیم.

راویان پیشرفت بیش از این که صدای مردم باشند، تا از دل بیان پیشرفت ها عطش های بالاتری را برای مردم واضح کنند ، سعی دارند چشم مردم باشند.

#نقدی_بر_شیوه_روایت_راویان_پیشرقت

0 0 رای ها
امتیازدهی به یادداشت
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها