جنگ فرهنگی

#یادداشت
#مشخصات_اسلام
#مهدی_اعلایی
#یادداشت_73
#جلسه_354
#قالب_شاهد

? جنگ فرهنگی

استاد عزیز در جلسه امروز اشاره فرمودند که حضرت آقا در زمینه فرهنگ از اصطلاحات نظامی استفاده می کنند و بر این موضوع هم، اصرار دارند؛ خود آقا در این زمینه می فرمایند:«تعبیر قرارگاه ممکن است به بعضی گوش‌ها سنگین بیاید – قرارگاه یک اصطلاح جنگی است، اصطلاح نظامی است – و بگویند آقا، قرارگاه مال مسائل نظامی است، شما در مسائل فرهنگی هم فکر نظامی را رها نمی کنید! واقع قضیه این است که کارزار فرهنگی از کارزار نظامی اگر مهم تر نباشد و اگر خطرناکتر نباشد، کمتر نیست، این را بدانید؛ یعنی می دانید هم شما، واقعا یک میدان کارزار است اینجا.» (۱۳۹۲/۹/۱۹)

یکی از دلایل این موضوع، همانطور که خود ایشان می فرمایند، اهمیت مسأله فرهنگ است. ایشان در مورد اهمیت فرهنگ جمله ای دارند، که بسیار شنیده ایم:«در عرصه فرهنگ، بنده به معنای واقعی کلمه، احساس نگرانی می‌کنم و حقیقتاً دغدغه دارم. این دغدغه از آن دغدغه‌هایی است که آدمی به خاطر آن، گاهی ممکن است نصف شب هم از خواب بیدار شود و به درگاه پروردگار تضرّع کند… آن دغدغه که شبیه دغدغه در میدان جنگ است، وجود دارد.» (۱۳۷۳/۴/۲۲)

در جمله آخر، ایشان می فرمایند دغدغه ایشان در زمینه فرهنگ، شبیه دغدغه میدان جنگ است. درواقع ایشان می خواهند به جبهه انقلاب این دغدغه را منتقل کنند، که خیال نکنید مشغول یک فعالیت کم اهمیت هستید؛ بلکه همانگونه که جبهه جنگ نظامی زمانی اهمیت بسیار زیادی داشت و موجودیت کشور بسته به پیروزی در میدان جنگ بود، اکنون نیز، موجودیت انقلاب بسته به پیروزی در جنگ فرهنگی است. فعالان فرهنگی درواقع در موقعیت خط مقدم مبارزه با استکبار قرار دارند. این نگاه اگر واقعاً به فعالان فرهنگی منتقل شود، بسیار مغتنم است؛ در اینصورت، خود را واقعا در حال جهاد می دانند و با مختصات جهادی و فضایی مشابه فضای جبهه های جنگ زندگی می کنند؛ گرچه عوامل غافل کننده و مشغول کننده بسیار است و زندگی در این افق، بسیار سخت …

0 0 رای ها
امتیازدهی به یادداشت
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها