چند سوال از مجلس شورای اسلامی3

7-ترک فعل
????بسیاری از قوانین و لوایح خوب و مفید در مجموعه قوانین کشور وجود دارد که وقت و توان بسیاری از مجموعه حاکمیتی کشور گرفته است لکن عمل نکردن به این قوانین باعث شده که کشور با مشکلات مختلفی رو به رو شود. مشخص است که سازوکار و قوانین موجود برای جلوگیری از ترک فعل مسئولین کافی نیست و نقص دارد. ترک فعل مسئولین متاسفانه در هر سه قوه مصداق دارد و هیچ بخشی از حاکمیت از آن در امان نمانده است. چرا برای الزام به اجرایی شدن این قوانین و مجازات ترک فعل مسئولین قوانین جدیدی که توان بازدارندگی دارند تصویب نمیشود؟
⁉️آیا لازم نیست مجلس تکلیف این قضیه را مشخص کند؟

8-قوانین داخلی مجلس
????ما با نوعی وادادگی در فضای حاکمیتی کشور مواجهیم. تغییر و تحولات اساسی در کشور بر زمین می ماند تا جایی که به نقطه بحران میرسد. در نقطه بحران نیز کار جدی صورت نمیگیرد بلکه فقط در اندازه عبور از بحران تدبیر میکنیم. نظیر وضعیت فضای مجازی که سالها بحث آن زنده بود. مشکلات متعدد امنیتی و اقتصای و فرهنگی و سیاسی به وجود آمد و همین طور موضوع باز بود و کش آمد. سرانجام در زمان اغتشاشات مجبور به فیلتر شدیم. بعد از این همه مشکلی که برایمان ایجاد کرد هنوز یک طرح جامع برای آن نداریم و مشخص نیست فضای مجازی در نهایت چه سرنوشتی خواهد داشت. حتی در همان فیلترینگ نیز کامل عمل نمیکینم و خلاء های طرح را پر نمی کنیم. به راحتی میتوان فیلترشکن خرید! حتی برای حساب های بانکی که اقدام به فروش آن و کسب درآمد کرده اند نیز ممانعتی نداریم.
مقایسه کنیم با اقدام مشابه آمریکا در مورد سکوی «تیک تاک» که برای امنیت ملی آنها خطراتی ایجاد کرده بود. به سرعت با آن برخورد کردند و برای استفاده از فیلتر شکن نیز قوانین سخت گیرانه ای وضع کردند.
ما با نوعی وادادگی مواجهیم

اگر این 8 موردی که ذکر شد و موارد فراوانی از این دست نمی توانند در مجلس به نتیجه برسند، اساسا مجلسی که نمی تواند برای مسائل اساسی جامعه ریل گذاری کند به چه درد میخورد؟ اگر میتوانند به نتیجه برسند ولی سازو کار مجلس به نحوی ست که سرعت تصمیم گیری در این موارد اساسی در آن کند است و از همین ناحیه آسیب های زیادی به ما می رسد، آیا نباید سازو کار داخلی مجلس تغییر کند، به نحوی که بتواند با تحولات اساسی ایران که رهبری تقاضای آن را دارند همراهی کند و بلکه پیش رو باشد؟
وقتی این اصلاحات صورت نگیرد باعث میشود مجلس از جایگاه اصلی خود خارج شود و گرایش به شورای های عالی و سازوکار هایی نظیر جلسه سران قوا برای حل مسئله افزایش پیدا کند.
⁉️آیا لازم نیست مجلس تکلیف این قضیه را مشخص کند؟

0 0 رای ها
امتیازدهی به یادداشت
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها