نظام محاسبه توحیدی در تحلیل مبارزه با اسرائیل

بسم الله الرحمن الرحیم

  • مبارزه با اسرائیل را از زوایای مختلفی می توان تئوریزه کرد، عده ای آن را با رویکرد انسانی و بشردوستانه تحلیل می کنند و سعی بر نشان دادن کثافات و اعمال ضد انسانی این رژیم منحوس دارند. در این تحلیل رژیم صهیونیستی به دلیل اعمال ضد انسانی محکوم به محاکمه است اما چیستی آن محاکمه نامشخص می باشد. در این تحلیل نهایت غایتی که برای مبارزه با اسرائیل تصویر می شود، کنترل اسرائیل و جلوگیری از بروز رفتارهای ضد انسانی است.
  • رویکردی دیگر که در مبارزه با اسرائیل مطرح می شود رویکردی عربی قومیتی است. در این رویکرد اسرائیل باید از فلسطین خارج شود چرا که آن ها به منطقه قومیتی اعراب حمله کرده و آن جا را غصب کرده اند. این رویکرد دال مرکزی اش بر غصب زمین های آبا و اجدادی فلسطینیان است.
  • اما رویکردی دیگر که برخاسته از نظام محاسبه توحیدی می باشد اسرائیل را شر مطلق می داند چرا که مانع تحقق حکومت الله است در این رویکرد دال مرکزی قیام برای نابودی اسرائیل مانعیت او برای تجقق حکومت الله است یعنی حتی اگر بر فرض محال اسرائیل مردم و کودکان فلسطین را قتل عام نمی کرد و حتی اگر مردمان اعراب خود با حضور اسرائیل در کشورشان مشکلی نداشتند ما باز سر سازش و صلح با اسرائیل را نداشتیم چرا که وجود او اساسا مانع تحقق حکومت الله است چرا که آن ها به دنبال تمکن بر عالم و دنیا هستند و ما نیز به دنبال تمکن حکومت الله بر عالم هستیم.
  • روایت صحیح از علت اصلی برای مبارزه با اسرائیل برخاسته از این تحلیل است که نتیجه ای از نظام محاسبه توحیدی می باشد. البته که در این رویکرد هم تمام اعمال غاصبانه و ضد انسانی اسرائیل نفی می شود اما دال مرکزی و دلیل اصلی برای مبارزه با اسرائیل مسئله دیگری است.
  • و چه زیبا این رویکرد را حضرت روح الله تئوریزه کردند و فرمودند که : من به تمام دنیا با قاطعیت اعلام می‌کنم که اگر جهانخواران بخواهند در مقابلِ دین ما بایستند، ما در مقابل همه دنیای آنان خواهیم ایستاد و تا نابودی تمام آنان از پای نخواهیم نشست.
    • صحیفه امام؛ ج20؛ ص325 | پیام به مسلمانان ایران و جهان؛ 6 مرداد 1366
  • نکته : البته این نکته که جامعه امروز توان پذیرفتن این خط روایت را دارا است بحثی دیگر می باشد که در جای خود باید بررسی شود اما خط اصلی روایت نباید گم شود.
0 0 رای ها
امتیازدهی به یادداشت
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها