لایه های تحلیل کنش های اسرائیل

در مورد فلسطین و علت کنش های اسرائیل و در مقابل اقدامات جمهوری اسلامی ایران، چند سطح تحلیل ارائه میشود. یک سطح تحلیل، تحلیل امثال علی علیزاده است که آن را در سطح راهبردی تحلیل می کنند و همه چیز را در لایه منافع ملی و خصوصا بعد اقتصادی کریدور های تجاری تحلیل میکنند.

سطح دیگر تحلیل ها، تحلیل های لایه اندیشه توحیدی است که امثال رائفی پور پرچم دار آن هستند. اینکه عقاید یهودیت صهیونیست که آن را منسوب به خداوند متعال میکند، چیست؟ نوع نگاه آنها به جهان، انسان ها، آینده، پایان تاریخ و…. در تصمیمات و اقدامات آنها تاثیرات اساسی دارد. خصوصا نگاه آن ها به آمدن منجی سبب میشود که برای زمینه سازی ظهور منجی طبق شرایطی که در تورات آمده اقدامات خاصی را تحقق بخشند.
البته جناب رائفی پور لایه راهبردی را نیز ارائه میدهند. لکن به نظر میرسد یک لایه در اینجا مغفول مانده و تحلیل نمیشود که بر اساس مبانی فکری موسسه فتوت که اندیشه را به سه لایه توحیدی، اجتماعی، راهبردی تقسیم میکند، این لایه مفقود، لایه ی اندیشه اجتماعی است. لایه بعد از تحلیل های لایه توحیدی ، جهشی صورت میگیرد به میدان راهبردی و ربط و اتصال این راهبرد ها به اندیشه توحیدی مشخص نمیشود.

جناب استاد موسوی نظرشان این بود که در شرایط کنونی برای اینکه مردم ایران برای جنگ با اسرائیل آماده شوند باید به این لایه راهبردی پرداخته شود و نقش اسرائیل در ضربات اقتصادی ، امنیتی و …. مردم ایران در زمان کنونی بیان شود تا مردم اسرائیل را مانع پیشرفت های زندگی خود از جنبه های متعدد ببینند و چاره ای جز جهاد با آن باقی نماند.
.

0 0 رای ها
امتیازدهی به یادداشت
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها