چند تقریرا حتمالی از جمله : مکتب امام آینده علمی حوزه است …

#روح_توحید_نفی_عبودیت_غیر_خدا
#محمد_امامی
#یادداشت
#جلسه_220
#تقاريری_در_باب_آینده_علمی_حوزه_با_انقلاب

#تقریر

?آگاهی و روشن بینی عده ای از فضلا و علمای انقلابی نوید روزهایی را میدهد که حوزه علمیه اندک اندک به سمت نسبت سنجی خود با #جوهره انقلاب اسلامی درحال حرکت است، وهرکس به نوبه خود بر آن آمده تا بر سرسفره خمینی #ارتزاق کند، و حوزه علمیه را برای فرار از انزوا؛رکود و خمودگی مجبور به باز تعریف خود در ذیل اسلام خمینی کند.

?جمله دیروز استاد هرچند مختصر و تا حدی مجمل بود ، تا بهانه این یادداشت شود، اما احتمالا در محیط و اجواء انقلاب برداشت های مختلفی خواهد شد، که برای عده ای جمله تازه و ن یی است ، برای عده ای ارتکازاتشان خود اگاه می کند، و عده ای دیگر …
چند تقریرا حتمالی از جمله : مکتب امام آینده علمی حوزه است …

?محتوا اموزشی
خمینی را فرزند تراث حوزه و اندیشه های و دانش های حوزوی میدانند، که پیش از انقلاب سیاسی ،#انقلاب_علمی در دانش های حوزوی در بطن همین دانش های مرسوم رقم زده است ، فلذا باید متون فقهی، اصولی، فلسفی،و… خمینی محور آموزشی شود. و طلاب در لایه دانش بدون واسطه و حاشیه خوری ، و باتولید سیر آموزشی از متون امام از ابتدا طلاب را بر سر سفره خمینی بنشانند.

?هندسه منابع

در این تقریر نقطه تحول خمینی را ذو فنون بودن در ویرایش یا تکمیل، مفاد دانش ها نمیداند، بلکه امام را نظم و نسق دهنده #منابعی_اجتهاد دین میداند. خمین را احیا کننده منطق قران، سیره ، فلسفه و… در فراینداجتهاد میدانند.
فلذا به هضم کردن تمامی تراث در دستگاه های اجتهادی خمینی می اندیشند.

3. اجتهادذیل اصول امام

در این گرایش در ابتدا تمامی اثار خمینی مشاهده میشود ، خاصتا موقفی که خمینی در صحنه رهبری انقلاب سنجه مناسبی برای تولیدات خود یافته است. و پس از نشخوار کردن تمامی آن؛ اصول وارکان #مکتب_امام را به صورت نظام مند در الگومناسب قرار میدهند. و انها را به عنوان اصل موضوعه حاکم بر تولیدات دانشی حوزه می کند ..

تقریرهای مختلف دیگری میتوان برای این جمله نوشت، که با کمک استاد و مباحثه میتوان شرح وبسط داد تا به حاق مطلب دست یافت.

0 0 رای ها
امتیازدهی به یادداشت
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها