جلوی دنباله‌رَوی از غرب را بگیرید

برداشتی از #بیانات_رهبری در #دیدار_دانشجویان 19 فروردین 1403

#آزاداندیشی (جلوی دنباله‌رَوی از غرب را بگیرید)

آقا: «تشکّلهای ما در دانشگاه‌ها کم کار میکنند؛ انصافاً این کم‌کاری وجود دارد. در دانشگاه چه میگذرد؟ در کلاس‌ها چه میگذرد؟ در پایان‌نامه‌ها چه میگذرد؟ یک عدّه‌ای الان در دانشگاه اسلامی ایران، مجموعه‌ی دانشگاهی کشور، سعی میکنند که دانشجوی ایرانی تشخّص خودش را در دنباله‌رَوی از غرب بداند! امروز این سعی دارد انجام میگیرد. به بنده خبرهایی میرسد ــ خبرهای معتبر و موثّق ــ که سر کلاس، بیرون کلاس تلاش میشود دانشجو در این جهت حرکت بکند؛ خب چه کسی باید در مقابل این بِایستد؟ نیروی امنیّتی؟ شما باید در این قضیّه فعّال بشوید؛ شما باید نگذارید. کسانی هستند ــ من سراغ داشتم در دانشگاه ــ استاد سر درس، سر کلاس از تجزیه‌ی کشور دفاع کرد! یعنی از چیزی که ضدّانقلاب ما هم آن را قبول ندارد ــ تجزیه‌ی کشور‌ــ یک استاد، با یک بیانی دفاع کرد! من همان وقت به رئیس آن دانشگاه تذکّر دادم این را؛ منتها خب آن زمان کار درستی انجام نگرفت؛ این کار شماها است.»
➖➖➖➖➖
این دعوت صریح به آزاداندیشی است!
می گوید تشکل ها بروند در خود دانشگاه هایشان کار کنند و کار اصلی در خود دانشگاه را هم این می داند که جلوی دنباله‌رَوی از غرب را بگیرید. یعنی تقلید را بشکنید. مغز هویت آزاداندیشی حق گرایی است و لازمه حق گرایی عبور از تعصب و تقلید است و مصداق اتم تقلید در عصر کنونی غرب زدگی است.
بعد هم توصیه می کند به اینکه پشتوانه نظری و فکری را تقویت کنند تا در جهت مقابله با این فرهنگ مقلدانه و پیشبرد فرهنگ آزاداندیشی جلوی این دنباله‌رَوی از غرب در دانشگاه را بگیرند.
➖➖➖➖➖➖
آقا: «خودتان را از لحاظ پشتوانه‌ی نظری و فکری تقویت کنید؛ این لازم است. اگر از لحاظ نظری [خودتان را] تقویت نکردید، تشکّلها خودشان را تقویت نکردند، اشکال در کارشان به وجود می‌آید. نه اینکه نمیتوانند تفکّر انقلابی را گسترش بدهند، [بلکه] خودشان هم حتّی ممکن است تحلیل بروند، کمااینکه در مواردی این اتّفاق افتاده.»

#یادداشت_372

عقیل رضانسب 14030130

0 0 رای ها
امتیازدهی به یادداشت
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها