اقتصاد مقاومتی

#یادداشت
#مقام_مردم
#مهدی_اعلایی
#یادداشت_20
#جلسه_268

اقتصاد مقاومتی شعاری است، که چند سال است مکرر از جانب رهبر انقلاب مطرح می شود . ضرورت آن توسط ایشان بیان شده . حس خودباوری در راستای امکان دستیابی به آن در عموم مردم ایجاد شده و سیاست های کلی آن نیز، ابلاغ شده.
اما اکنون، خرداد ۱۴۰۰ می تواند نقطه عطفی باشد در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی؛
برای دستیابی به اقتصاد مردم سالار، باید در ابتدا، عبور از جریان غربگرا را کلیک زد. مردم در سال های ۸۴ و ۸۸ نشان دادند که وقتی کاندیدایی را، کاندیدای خود بدانند، حمایتی بی سابقه از او رقم می زنند و احمدی نژاد را بر هاشمی و میرحسین، که دو سبک از جریان غرب گرایی در کشور بودند، ترجیح می دهند.
اما آنچه در دولت احمدی نژاد اتفاق افتاد، درسی را به جبهه انقلاب داد. برای تحقق اهداف انقلاب، باید برنامه داشت و کاندیدا هم، ذیل آن برنامه تعریف شود. در آن صورت، خروج رئیس جمهور از آن برنامه نیز، موجب اصلاح او خواهد شد؛ نه تحریف برنامه. ترسی که همچنان بر پیکره جریان انقلابی لرزه انداخته، ترس از تحقق احمدی نژادی دیگر است. آنچه به عنوان راه حل این خطر بزرگ به نظر می رسد، ایجاد گفتمان مردمی، پیش از قطعی شدن کاندیداهاست. باید گفتمان مطلوب در میان مردم مطرح و فراگیر شود. آنگاه، کاندیدایی که این حرف را می زند و برای تحقق آن،برنامه قوی تر و واقعی تری دارد، آن کسی است که مورد اقبال مردم قرار خواهد گرفت.
پس برای تحقق اقتصاد مقاومتی، گفتمانی فراگیر از جانب نخبگان نیاز است و برنامه عملیاتی از جانب کاندیداهای انقلابی. چنانچه کاندیدایی برای تحقق اقتصاد مردم سالار برنامه نداشته باشد، امیدی به او نیست.
اگر نخبگان انقلابی به سراغ مردم نروند و همچون دوره های قبل، چشمشان به ورود زید و بکر و … در انتخابات باشد و دغدغه وحدت یا عدم وحدت داشته باشند، نمی توان به آینده خوشبین بود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به یادداشت
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها